14 Şubat 2015 Cumartesi

Zeka Sorusu

Matematik öğretmeni çok başarılı iki öğrencisi olan Arda ve Burcu’ya sayı bulma üzerine bir oyun oynatacaktır. Her ikisinin de dilediği bir pozitif tamsayıyı bir kâğıda yazıp diğerine göstermeden kendisine vermesini ister. Daha sonra öğretmen ve öğrencileri arasında sırasıyla şu konuşmalar geçer: Öğretmen: “Bu iki sayının toplamları ya da çarpımları 462’dir.”
 Arda: “Burcu’nun sayısını bulamıyorum.”
 Burcu: “Bu bilgi çok yararlı, ancak ben de Arda’nın sayısını bulamıyorum.”
Arda: “Şimdi buldum.”
Öğretmen: “Ben de sayıların farklı olduğunu söylemek üzereydim.”
Burcu: “O halde ben de buldum.”

 Bu iki sayıyı bulunuz.

2 yorum:

  1. Emin değilim ama bence 231 ve 2. Çünkü 231 ile 231 in toplamı 462 eder. Yani iki rakam da eşittir. Öğretmen sayıların eşit olmadığını söyleyince Butcu buluyor. Rakamlar farklı oldolduğuna göre 231+231 olamaz. Ama 231*2 olur

    YanıtlaSil
  2. Diğer zeka sorularınızı da beklerim

    YanıtlaSil