REKLAM
Reklam; gazete, dergi, radyo, televizyon, afiş, tabela gibi medyalar aracılığıyla çeşitli
mal ve hizmetlerin nereden, nasıl, ne fiyata alınacağı ve nasıl kullanılacağı hakkında
tüketiciye bilgi veren, ona parasını en iyi şekilde değerlendirme yolunu gösteren bir
araçtır. Aynı zamanda üreticinin, iş adamının iyi bir pazar bulmasına, sermaye ve çabasını
değerlendirmesine, yeni üretim ve yatırımlara yönelmesine büyük bir destek unsurudur.
Reklam temelde ticari bir olgudur. Tanıtıcı olduğu için pazarlamaya yöneliktir. Reklam
Reklam insanların tüketim bilinci üzerinde etki yapar. Tüketicide var olan bilinci
değiştirebilir veya yeniden şekillendirebilir. Reklamlar ticari kaygı nedeniyle kamuya zarar
kurgusaldır, bu nedenle gerçekle çelişebilir.
vermemelidir.
REKLAMLARLA İLGİLİ DÜZENLEMELER
3984 sayılı Kanun’un reklamlarla ilgili getirdiği
düzenlemelerden bazıları şunlardır:
• Reklamlar adil ve dürüst olmalıdır.
• Günlük yayın saatinin yüzde 15’ini geçmemelidir.
• Reklamların arası en az yirmi dakika olmalıdır.
• Haberler, güncel programlar ve çocuk
programları yarım saati geçmediği sürece reklamla
kesilemez.
• Alkollü içkilerin, tütün ve reçete ile satılan ilaç
ve tedavilerin reklamlarının yapılması yasaktır.
• Haber ve güncel programlarda mali desteğe
(sponsor) izin verilmez.
17 Şubat 2015 Salı
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)