17 Şubat 2015 Salı

Reklam

REKLAM

Reklam; gazete, dergi, radyo, televizyon, afiş, tabela gibi medyalar aracılığıyla çeşitli

mal ve hizmetlerin nereden, nasıl, ne fiyata alınacağı ve nasıl kullanılacağı hakkında

tüketiciye bilgi veren, ona parasını en iyi şekilde değerlendirme yolunu gösteren bir

araçtır. Aynı zamanda üreticinin, iş adamının iyi bir pazar bulmasına, sermaye ve çabasını

değerlendirmesine, yeni üretim ve yatırımlara yönelmesine büyük bir destek unsurudur.

Reklam temelde ticari bir olgudur. Tanıtıcı olduğu için pazarlamaya yöneliktir. Reklam

Reklam insanların tüketim bilinci üzerinde etki yapar. Tüketicide var olan bilinci

değiştirebilir veya yeniden şekillendirebilir. Reklamlar ticari kaygı nedeniyle kamuya zarar

kurgusaldır, bu nedenle gerçekle çelişebilir.

vermemelidir.


REKLAMLARLA İLGİLİ DÜZENLEMELER

3984 sayılı Kanun’un reklamlarla ilgili getirdiği

düzenlemelerden bazıları şunlardır:

• Reklamlar adil ve dürüst olmalıdır.

• Günlük yayın saatinin yüzde 15’ini geçmemelidir.

• Reklamların arası en az yirmi dakika olmalıdır.

• Haberler, güncel programlar ve çocuk

programları yarım saati geçmediği sürece reklamla

kesilemez.

• Alkollü içkilerin, tütün ve reçete ile satılan ilaç

ve tedavilerin reklamlarının yapılması yasaktır.

• Haber ve güncel programlarda mali desteğe

(sponsor) izin verilmez.

0 yorum to “Reklam”

Yorum Gönder